Sivuja

Donald Trumpista artikkeleita ja sivustoja

Pastori J.D. Farag'in profetiapäivityksiä vuosilta 2014-20

torstai 12. toukokuuta 2016

Hillsong'in alkuperä (osa 3): Myöhäissateen uusi järjestys, NOLR + Heidi Baker

Tässä tuore Samuel Korhosen lukijoilleen lähettämä ja suomentama Hillsongin alkuperästä kertovan blogikirjoitussarjan kolmas osa. Ensimmäisen osan voit lukea tästä ja toisen tästä. Seuraavassa lainaus Samuelin esittelystä tähän artikkelisarjaan:

”Nyt, kun on käynnissä keskustelu uusapostolisuudesta, on hyvä tuntea Hillsong'in juuret. Se on syntymästään saakka ollut vahvasti väärien NOLR / NAR -apostolien ohjauksessa. Isokirjan ja Alphacrucis -collegen fuusion myötä Suomenkin helluntailiike on heidän veneessään.”

Tämä seuraava artikkeli on hyvä valaisu siitä, miten oikea Kristuksen evankeliumi voidaan väärentää ns. New Age -kristillisyydessä eli 'ihmeet & merkit & menestys' -kristillisyydessä, jota mm. Suomen TV7 mainostaa nykyään monien ohjelmiensa ja julistajaidoliensa kautta. Esimerkkinä tästä myyräntyöstä TV7:n (+Missiomaailman) uusi 'väärä profeetta' -myyntitykki Heidi Baker, joka esiintyy tulevana helluntaiviikonloppuna Espoon Metro Areenalla 13.-14.5.2016. Baker'ista juttua esim. Samuel Korhosen suomentamassa uudessa artikkelissa: Bethel Redding, Heidi Baker ja päättömän kanan profetia sekä KF:n Juhani Aitomaan erinomainen kirjoitus: Heidi Baker – New Apostolic Reformation juopunut "profeetta"

-------------------

Hillsong'in alkuperä (osa 3): Frank Houston valtaa ja muuttaa Uuden Seelannin helluntailiikkeen


Monday Feb 15, 2016

Monet luulevat, että Hillsong sai alkunsa karismaattisuudesta, helluntailaisuudesta tai Pelastusarmeijasta. Se ei pidä paikkaansa.

Hillsong'in juuret perustettiin kanadalaisessa kultissa nimeltä New Order of the Latter Rain (Myöhäissateen uusi järjestys = NOLR). Tänä päivänä se tunnistetaan kansainvälisesti Uuden Apostolisen Uskonpuhdistuksen (New Apostolic Reformation = NAR) kulttina.

Tämä artikkelisarja tarkastelee NOLR:n historiaa ja kuinka se valtasi Uuden Seelannin ja Australian AOG:t ja kuinka Frank Houston, Hillsong'in / CLC:n (Christian Life Center) perustaja, teki sen. Tässä artikkelissa tutkimme, kuinka Frank Houston kiipesi johtavaan asemaan Uuden Seelannin AOG:ssä ja kuinka hän vaikutti ja muutti AOG:n seurakunnalliset rakenteet Uudessa Seelannissa ja Australiassa totalitaariseksi NOLR -johtajuusrakenteeksi. Näet monia näistä ideoista läsnä Hillsong'in ja Australian kristillisten seurakuntien (Australian Christian Churches = ACC) mallissa.

Voit lukea meidän aikaisemmat artikkelit nähdäksesi kuinka Myöhäissateen Uusi Järjestys vaikutti Frank Houston'iin väärän profeetan ja vilpillisen parantajan William Branham'in ja muiden Uuden Seelannin Latter Rain -julistajien kautta kirkossaan:







NOLR ELI MYÖHÄISSATEEN UUSI JÄRJESTYS (KERTAUS)

Ensimmäisessä artikkelissamme mainitsimme sen tosiasian, että Myöhäissateen Uuden Järjestyksen (NOLR) alussa he yrittivät vallata Kanadan helluntailaiset kirkot ja seurakunnat. NOLR ei ole koskaan lopettanut aggressiivista kampanjaansa vallata helluntaisia kirkkokuntia yrityksessään levittää Valtakunnan Evankeliumiansa.

Muista, että NOLR / NAR:in mukaan on olemassa kuollut eli uskonnollinen kristinusko ja sitten on olemassa elävä eli todellinen kristinusko. He uskovat, että heitä edeltävä kristinusko saarnaa kuollutta evankeliumia, mutta he väittävät saarnaavansa elävää evankeliumia. Heidän evankeliuminsa todistaa Jumalan olevan elävä sen kautta, että heidän evankeliuminsa sanoma itsessään ilmentää merkkejä, paranemisia ja ihmeitä.

Toivomme, että pidät allaolevan kaavion päällimmäisenä mielessäsi, kun tässä artikkelissa tutkimme Houston'in valtaan etenemisen mallia:
 

KUINKA NOLR / NAR NÄKEE KRISTINUSKON EVANKELIUMIN
KUINKA NOLR / NAR NÄKEE OMAN EVANKELIUMINSA
Pelastuksen evankeliumi
Valtakunnan evankeliumi
(toimii merkeissä ja ihmeissä)
Kirjaimen evankeliumi
Hengen evankeliumi
Jakautumisen evankeliumi
Yhteyden evankeliumi
Sitova evankeliumi
Vapauttava evankeliumi
Vanhan viinileilin evankeliumi
Uuden viinileilin evankeliumi
Perinteinen / uskonnollinen evankeliumi
Herätyksen evankeliumi
(Jumala tekee uutta...)
Fakta: Evankeliumi tuo synnintunnon ihmisille, jotka kuulevat, että saavat syntinsä anteeksi
Harha: Evankeliumi tuo taivaan voiman maan päälle vakuuttamaan ihmiset siitä, että Jumala elää.
NOLR = New Order of the Latter Rain
NAR = New Apostolic Reformation


Tämä tarkoittaa, että henkilö tunnustetaan Latter Rain -johtajaksi, jos hän demonstroi voimassa tätä NOLR / NAR - ”Valtakunnan evankeliumia.” Hänellä on kyky profetoida, tehdä ihmeitä, parantamisia ja yliluonnollisia merkkejä ja ihmeitä kokoontumisiin tai tuoda ilmi ilmeisiä vastauksia, runsautta ja aineellista vaurautta Jumalan Valtakunnan etenemisen hyväksi täällä maan päällä.


NOLR VALTAA UUDEN SEELANNIN AOG:n (= HELLUNTAISEURAKUNNAT)

Uudessa Seelannissa NOLR oli selvästikin täydessä vauhdissa kaapaten helluntailaiset kirkkokunnat Uuden Seelannin AOG:n kautta. Se oli helppoa ottaen huomioon, kuinka löyhät heidän pappisvihkimyksensä menetelmät olivat. Hazel Houston kirjaa, kuinka Frank Houston'ista tuli koko Uuden Seelannin AOG:n ylivalvoja (superintendent). 
 


Hazel Houston kirjoittaa, kuinka Frank Houston tuli ”vihityksi” AOG:n saarnaajaksi (minister) vuonna 1956:

”Tilaisuuden jälkeen Ray kietoi kätensä Frankin ympärille.
'Tulet pärjäämään. Haluaisin, että olet minun työtoverini.' Kun Ray teki tämän epäsovinnaisen eleen, Frank kysyi, mitä hänen olisi allekirjoitettava. Ray hymyili.

'Veli Frank, Jumalalla on ihana muistivihko taivaassa. Se on kaikki, mitä me tarvitsemme.' 

Hän ei koskaan allekirjoittanut mitään, mutta sillä hetkellä hänestä tuli AOG:n sananpalvelija (minister). Lopulta toimeenpaneva neuvosto ratifioi sen ja kaksi vuotta myöhemmin he huomasivat, että hän ei ollut edes AOG:n jäsen. Frank sanoi usein, että paperin pala ei tee pastoria, vaikka hän ei suosittelekaan tätä epäsovinnaista menettelytapaa.” (s. 76-77, Being Frank)

Kuka siitä välittää, jos Frank Houston ja hänen vaimonsa potkaistiin Pelastusarmeijasta ja sekaantuivat aikaisemmin taloudelliseen skandaaliin? (ks. tämän sarjan aikaisempia artikkeleita)

Muutaman vuoden kuluttua ”paimennettuaan” Ray Bloomfield'in seurakuntaa (nimeltä Ellerslie-Tamaki Faith Mission), Frank Houston'ia pyydettiin pastoriksi Lower Hutt'in seurakuntaan. Tämä pyyntö sai Houston'in paastoamaan ja rukoilemaan, kunnes hän löysi ”Jumalan tahdon” (s. 110). Kun Bloomfield vastasi Houston'in uutiseen Kanadasta, niin kuuntele, kuinka Hazel Houston kirjaa, kuinka hänen miehensä vastasi Bloomfield'ille ja ”Jumalalle”:

”Napanuora oli katkaistu. Kun Frank laski kirjeen kädestään, hän vilkaisi ulos olohuoneen ikkunasta. Aurinko paistoi kypsälle koiranheinäpellolle. Yhtäkkiä lempeä tuulenhenkäys näytti puhaltavan siihen. Jokainen siementähkä näytti muuttuvan ihmiseksi.
'Näin suuren joukon ihmisiä ylistämässä Jumalaa', hän kertoi minulle.
Kuin syvässä sisäisessä profetiassa Jumala sanoi: 'Minä panen sinut pystyttämään Lower Hutt'iin evankelioimiskeskuksen, jolla lopulta tulee olemaan vaikutus maailmaan.'
'Se tulee koskettamaan valtavaa joukkoa ihmisiä.'” (s. 112)

Kun he muuttivat Lower Hutt'iin joulukuussa 1959, niin Hazel kirjoitti tärkeästä tapahtumasta, joka muotoili Frank Houston'in palvelutyötä:

”Joulu jo painoi päälle muutenkin kiireisessä aikataulussa. Ensi kertaa Frank oli päättänyt, että meidän pitäisi mennä vuotuiseen joululeiriin ja maanlaajuiseen toimintakonferenssiin. Toimintaistunnot, jotka pidettiin iltapäivisin, riittivät karkottamaan kaikki uudet tulijat. Pastorit istuivat perussääntö polviensa päällä ja kieli valmiina väittelemään merkityksettömistä kohdista. Viisi päivää valtuutetut riitelivät sellaisesta, jonka Frank päätti olevan merkityksetöntä ihmisten elämälle.

Kokonaisen viikon he väittelivät ja vain 13 seurakuntaa oli edustettuina. Valtuutettuja pyydettiin nimeämään miehiä toimeenpanevaan neuvostoon, joka oli AOG:n valvova elin. Frank'ille oli yllätys, että jonkun pitäisi nimetä hänet. Tuntematon vaikka olikin, hän päätti antaa nimensä jäädä. Hän oli yllättynyt tultuaan valituksi.” (s. 114)

Miksi näin kävi? Kuinka näin kävi? Ainoa asia, joka todisti hänen oikeutuksensa tässä vaiheessa oli hänen kumppanuutensa Ray Bloomfield'in ja David Batterham'in kanssa ja se, että hän sai Bloomfield'in ”tupla-annoksen” manttelin. Ainoa asia, joka näytti pätevöivän Frank'in, oli hänen ”yliluonnollinen” voimansa ja seurakuntakasvunumerot. Kaikki, mitä Ray Bloomfield teki, oli, että hän pani kätensä Houston'in päälle ja laski hänet sisälle AOG:n takaovesta kenenkään tietämättä, mitä Frank Houston todella uskoi.

Näin vain kuitenkin profeetta ja apostoli tunnustetaan ja vahvistetaan NOLR:in / Uuden Apostolisen Uskonpuhdistuksen (NAR) kultissa. Ajattelepa William Branham'ia ja hiljattaisen ihmistekoisen Lakeland'in ”herätyksen” Todd Bentley'tä. NOLR / NAR automaattisesti pätevöi Bentley'n apostoliksi, koska Jumala muka käytti häntä tuomaan herätyksen ja hän toimi parantamisessa, ihmeissä ja merkeissä.

Olemme sitä mieltä, että Branham'in kaltaisen miehen valinta Uuden Seelannin AOG:iin, oli väistämätöntä. Uuden Seelannin myöhäissadelaiset eivät ajatelleet menettelytapoja, määräyksiä ja sääntöjä, eivätkä vaivautuneet tarkastamaan Frank Houston'in valtakirjoja. He valitsivat hänet hänen Branham'in kaltaisen palvelutyönsä ja ominaisuuksiensa vuoksi.

Sitten Hazel korostaa Latter Rain -ideologian osatekijää, joka tulee esiin Houston'in ohjaamassa AOG:ssa:

Sitten tunteen korvasi tunne, että Jumala käyttäisi häntä viemään liikkeen nykyistä runsaampaan evankelioimiseen. Hän saisi aikaan enemmän. Jumala käyttäisi häntä vapauttamaan seurakunnan ylistyksen ja palvonnan vapauteen. (s. 114)

Latter Rain korosti SUUNNATTOMASTI Jumalan ”läheisyyttä” ja palvontakokemuksia. Jack Hayford, NOLR ja NAR -johtaja, yritti myös uudistaa ja palauttaa globaalin seurakunnan TODELLISEEN ”vapauteen ylistyksessä ja palvonnassa” (ks. hänen myöhempää teostaan ‘Worship His Majesty’, 1987). Voidaan sanoa, että Frank Houston ”apostolisesti uudisti” Uuden Seelannin AOG:n ”Uudelle Asialle”, jota Jumala oli tekemässä maan päällä.

Hazel jatkaa:

”Hän myös päätti toimia siihen suuntaan, että toimintaistunnot saataisiin tehokkaammiksi, niin että menisi vähemmän aikaa tarpeettomaan väittelyyn. Hänen tilaisuutensa tuli, kun hänet joitakin vuosia myöhemmin nimitettiin ylivalvojaksi.” (s. 114)

Sana kiiri Ray Bloomfield'ille Frank Houston'in ylennyksestä. Hazel kirjoittaa,

Bloomfield kirjoitti kerran:

”Nyt olet sitten AOG:n johdossa. Se on ihanaa. Pyri oikeaan vanhan ajan helluntaihin, äläkä tyydy vähempään. Muista Jumalan halu on ihmeet ja merkit kaikissa seurakunnissamme....Frank, saarnaa vapautusta ja rakkautta. Jos haluat nähdä Kristuksen kirkastettuna ja ihmiset vapautettuina, niin sinun on saarnattava voimantäyteistä sanomaa vapautuksesta synnistä, sairaudesta ja taudeista. Johda ihmiset ulos sonnasta ja suosta. Jeesus on tie ulos ja tie sisälle. Ylistys Hänelle.” (Hazel Houston, Being Frank, s. 115)

”Jumalan halu on ihmeet ja merkit?” Sananpalvelijoiden tulee saarnata ”voimantäyteistä sanomaa vapautuksesta koskien syntiä, sairautta ja tauteja?”

Alkuvaiheissaan helluntailiike saarnasi evankeliumia, jota apostolit saarnasivat. Branham esitteli ”Valtakunnan Evankeliumin”, ”voimantäyteisen sanoman vapautuksesta koskien syntiä, sairautta ja tauteja”.

Tämä on se klassinen Latter Rain ”Valtakunnan Evankeliumi”, jota Branham sanoo saarnaavansa:

”Uskon siis, että otamme Jumalan Sanan määräyksenä mennä kaikkeen maailmaan ja saarnata evankeliumia. Evankeliumi ei tullut vain sanassa, vaan voiman ja Pyhä Hengen osoittamisen kautta. Joten evankeliumi on Pyhän Hengen voiman osoittamista.

Menin maihin, joissa sanottiin: ”Nyt emme halua lähetyssaarnaajia. Tiedämme jo enemmän kuin sinä. Mutta se, mitä haluamme nähdä, on joku, jolla on kylliksi uskoa tekemään Jumalan Sana ilmeiseksi.” Se on se, mitä he haluavat nähdä.

Ja tällä tavalla heidät käännytetään. Tällä tavalla he löytävät Kristuksen. Koska he uskovat sillä tavalla.” [Lähde] (Emphasis ours.)

Tämä ei ole helluntailaisuutta. Tässä voimme nähdä Ray Bloomfield'in ajavan NOLR -agendaa Frank Houston'in kautta Uuden Seelannin AOG:n uudelleen muotoilemiseksi.

Vastauksessa Ray Bloomfield'in kirjeeseen Hazel kirjoittaa:

”Joskus Frank ihmetteli, voisiko liike elpyä.

Kuitenkin kun riippumattomat seurakunnat yrittivät suostutella myös häntä olemaan riippumaton, niin tietoisuus, että Jumalalla oli jokin erikoinen tarkoitus AOG:lle, piti hänet siinä, missä hän oli. Joidenkin hänen työtoveriensa vihamielisyys näitä riippumattomia ryhmiä kohtaan jätti Frankin ymmälleen.

'Kuinka voit pitää yhteyttä piippua polttaviin saarnamiehiin heidän veljesyhteydessään, kun et tee yhteistyötä uudestisyntyneiden kanssa muista helluntaisuunnista?', hän kysyi heiltä. 'Monet noista saarnamiehistä eivät ole edes kristittyjä.'” (s. 115)

Huomaa, että Frank halusi AOG -liikkeen elpyvän ja näki, että vastaus herätykseen löytyisi yhteydestä, ei jakautuneisuudesta. Ja huomaa myös hänen tölväisynsä, että jotkut saarnamiehet ”eivät olleet edes kristittyjä”. Tämä on tyypillinen Latter Rain herätyksen malli, jossa yhteyttä painotetaan enemmän kuin oppia. Olet joko hengellisesti mukana siinä, mitä Jumala tekee, tai uskonnollisesti kuollut ja herätyksen tiellä. Älä unohda, että helluntailaisissa kirkoissa oli tulemassa esiin harhaoppisia lahkoja, kuten ykseyshelluntailaisuus (Oneness Pentecostalism), joka kieltää kolminaisuuden ja äärimmäisiä Full Gospel / Foursquare -lahkoja.

NOLR SAA AIKAAN TÄYDELLISEN MUUTOKSEN UUDEN SEELANNIN AOG:ssa

Sivuilla 115-116 Hazel antaa arvokkaan näkemyksen siitä, kuinka Frank Houston etenee pastorista profeetalliseksi visionäärijohtajaksi. Hän dokumentoi, kuinka Frank Houston ”esittää Lower Hutt -visionsa” johdolle:

”Ei näyttänyt olevan mitään tyydyttävää vastausta. Hän on edelleen ymmällään sellaisen näkökannan ahtaudesta. Vaikka johtamisen työ vaati paljon aikaa, niin Frankin tärkein näky oli edelleen seurakunta. Helmikuun johtokunnan kokouksessa Frank esitti näkynsä Lower Hutt'ista, 85 000 asukkaan kaupungista.” (s. 115) (korostus lisätty)

Huomaa ”näyn” painottaminen. Houston sanoo johtokunnalle, ”Olen pyytänyt Jumalalta ohjausta ja minusta tuntuu, että meidän täytyy ottaa kaupunginhalli ristiretkeä varten” (s. 115). Hän sanelee nyt profeetallisesti, mitä pitää tehdä. Hän on nyt laittamassa päähänsä hallitsevan Latter Rain -profeetan hattua Uuden Seelannin AOG:ssa.

Kun ihmiset kysyivät, kuinka tämä voitaisiin tehdä, niin Hazel kirjoittaa:

”Frank tiesi, että hänen oli saatava heidät jakamaan hänen näkynsä. Muuten ei olisi menestystä. Keskusteluun kylvetyt siemenajatukset juurtuivat, kunnes koko johtokunta suostui täysin kannattamaan suunnitelmaa.” (s. 115) (korostus lisätty)

Tämä on pelottava näkemys siitä, kuinka NOLR -profeetta Frank Houston manipuloi johtokunnan suostumaan omaan ”näkyynsä” Jumalalta. Ja juuri näin Hillsong ja Australian AOG ovat toimineet tähän päivään saakka: et voi kyseenalaistaa Apostolin, Profeetan tai johtajan näkyä.

Ja profeetta Frank sai tietysti, mitä halusi, tuoden yhteen joukon seurakuntia kaikista suunnista ensimmäisessä Hillsong -konferenssissaan ”kaupunginhallin ristiretkellä”. Frank sai arvostelijansa toisista suunnista ja laittoi heidät paikoilleen paikkansapitämättömin perustein. (s.o. ”Me emme varasta lampaita, vaan kasvatamme ruohoa.” (s. 118.))

Frank Houston alkoi myös nähdä itsensä ainoana auktoriteettina tekemään lopullisia päätöksiä ”Jumalan miehenä”. Etsiessään uutta kiinteistöä seurakunnalleen, Frank,

saattoi tuskin hillitä kiihtymystään. Ei ollut aikaa neuvotella seurakunnan johdon kanssa. Eikä hän toistaiseksi halunnutkaan. Hänestä oli ruvennut tuntumaan, että Jumala ei koskaan toimi komiteoiden kautta: hän valitsee miehen (vaikkakin se mies voi tarvita komiteoita avukseen)” (s. 119) (korostus lisätty)

Ja kun profeetta Frank Houston löysi rakennuksen, josta piti, niin kuinka hän esitti ajatuksensa johtokunnan jäsenille?

”Se on myynnissä ja minä uskon, että Jumala haluaa meidän ostavan sen.” (s. 120) (korostus lisätty)

Profeetta Frank on puhunut.

Miksi johtokunnan jäsenet epäilisivät häntä? Toivottavasti tässä vaiheessa alat nähdä Myöhäissateen Uuden Järjestyksen ilmenevän Frank Houston'in autoritaarisissa menetelmissä? Kuka voi kyseenalaistaa Jumalan, joka haluaa Frankin ja johtokunnan ostavan tämän kirkon?

Ja niin profeetta Frank Houston teki,

”Frank soitti pormestarille maanantaina. 'Me otamme sen kirkon', hän sanoi. 'Teidän olisi hyvä varata aika ja tulla tapaamaan minua', sanoi pormestari. Hän oli taitava liikemies. 'Se maksaa teille 60 000 dollaria. Onko teillä niin paljon rahaa?', pormestari kysyi. 'Tietysti meillä on.' Frank ei sanonut hänelle, että raha oli vielä taivaan pankissa. Hän uskoi Jumalan näyttäneen hänelle, että kaupungin neuvosto hoitaisi rahoituksen itse.” (s. 120-121)

Myöhemmin Frank Houston'in oli oltava rehellinen neuvostolle.

”Kun meidän oli kerrottava neuvostolle, että rahaa ei ollutkaan tulossa, heillä oli tukala tilanne. Jos se, mitä he olivat tehneet, tulisi tunnetuksi, siitä nousisi julkinen häly. Jos he häätäisivät meidät, kävisi samoin. He antoivat maksuaikaa viisi vuotta.”

Tarkastelemme enemmän tätä skandaalia toisessa artikkelissa. Tämä kuitenkin on Frank Houston'in ja Myöhäissateen Uuden Järjestyksen jumala.

Älkää koskeko Jumalan voideltuihin.

Tällaisen auran Frank Houston loi ympärilleen Uuden Seelannin ja Australian AOG:ssa. NOLR -”Profeetat” ja ”Apostolit” kiipesivät arvoasteissa ja nopeasti tuhosivat ja uudelleenmäärittelivät Australian ja Uuden Seelannin helluntailaiset instituutiot ja kirkot totalitaarisilla hengellisillä hallintojärjestelmillään.

Seuraavassa Hazel kirjoittaa, kuinka Frank Houston'ista tuli AOG:n ylivalvoja (Superintendent):

”Hallintoneuvosto ei ollut yksimielinen kaikessa, mutta tarvitessaan uuden ylivalvojan, he olivat yhtä mieltä. Ralph Read, silloinen ylivalvoja, oli hyväksynyt kutsun seurakuntaan Australiassa. Hän oli kyvykäs organisaattori, joka oli antanut vahvan johdon liikkeelle Uudessa Seelannissa. Lower Hutt'in seurakunta pohti innokkaasti, kuka tulisi hänen tilalleen.

Johtokunta tarjoutui maksamaan hänen palkkansa, jos hän pysyisi ylivalvojana täysiaikaisesti. Ralph'ista tuntui, että hän ei olisi Jumalan tahdossa. Frank, nyt apulaisylivalvoja, huomasi, että hänet oli nostettu siihen asemaan. Kumpikaan meistä ei halunnut sitä. Julistustyössä oli jo niin paljon tekemistä, mutta me alistuimme siihen, mikä epäilemättä oli Jumalan tarkoitus. Polvistuimme siunausjuhlassa Ralph Read'in laskiessa kätensä päällemme. Molemmat olimme tietoisia erityisestä tunteesta Jumalan kutsusta työvaiheeseen, joka tulisi vapauttamaan seurakuntayhteisön kasvun jaksoon.

Se kasvoikin viidestätoista viiteenkymmeneen seurakuntaan, kun traditionalismin kahleet murtuivat spontaanilla ylistyksellä ja palvonnalla, joihin usein liittyi tanssia.” (s. 125-126) (korostus lisätty)

Jälleen kerran NOLR -paradigma jyrää oikeaoppisen helluntailaisuuden ja Frank Houston varmisti, että toisetkin nappasivat hänen mallinsa:

”Työ Uudessa Seelannissa kärsi koulutettujen ihmisten puutteesta. Se myös olisi osa näkyä maailman saavuttamiseksi.
'Herra anna minulle sata miestä. Sata miestä, jotka ovat antautuneet sinulle kustannuksista välittämättä. Silloin voimme todella vaikuttaa valtakunnan hyväksi.'
Collegen päämäärä olisi kouluttaa nuoria ihmisiä evankelioimaan maailmaa. Korkea akateeminen taso olisi tärkeä, mutta toisella sijalla heidän hengellisen kehittymisensä suhteen. Hengen paloa ei saa sammuttaa mitenkään, vaikka koulutustakaan ei saa halveksia. Oppilaita tuli Samoalta, Fizi-saarilta, Indonesiasta, Australiasta ja Sri Lankalta.
'Nämä ovat sinun hengellisiä lapsiasi', Henki kuiskasi.
'He ovat panneet syrjään pelot ja turhautumisen uskon toiveiden ja haasteiden vuoksi, mutta he tietävät, että Jumala on heidän kumppaninsa', Frank julisti.” (s. 126-127)

Haluamme tehdä sen selväksi. Emme vastusta päämääriä ja saavutuksia, joita saavutetaan Jeesuksen nimessä. Kysymys on siitä, että ihmiset hämärtävät linjat ja väittävät Jumalan antaneen heille ”näyn” saavuttaa jotakin siten tehden itsensä erehtymättömiksi. Frank Houston oli selvästi mies, joka valvoi Uuden Seelannin AOG:ia Jumalan näkyjä näkevänä profeettana ja järjesti sen uudelleen niin, että hän ei ollut vastuussa kenellekään. Se on uskomattoman vaarallista.

On selvää, että Frank Houston katsoi olevansa seurakuntien johtokuntien ja AOG:n ja kirkon infrastruktuurin eri muotojen yläpuolella. Ja se, mikä on huolestuttavaa, on, kuinka AOG:n johtokunta ja hänen oman seurakuntansa johtokunta näyttävät olevan enemmän kuin valmiita alistumaan hänen profeetalliseen ohjaukseensa.

Jos ajattelet, että olemme tulleet vakavasti virheellisiin johtopäätöksiin Frank Houston'ista ja hänen suhteestaan minkäänlaiseen vastuurakenteeseen AOG:ssa johtuen hänen profeetallisista harhaluuloistaan, niin pyydämme sinua lukemaan artikkelit, joita on vielä tulossa tässä sarjassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti