Sivuja

Donald Trumpista artikkeleita ja sivustoja

Pastori J.D. Farag'in profetiapäivityksiä vuosilta 2014-20

torstai 10. elokuuta 2017

Nykyään kahdentyyppisiä kristittyjä kristikunnassa, joko Filadelfian seurakuntaan kuuluvia tai Laodikean seurakuntaan kuuluvia – Suhtautuminen Raamatun profetiaan lopunajoista ratkaisee sen kumpi olet!

Tässä tärkeä ajankohtainen Lähi-idän profetiapäivitys pastori J.D. Farag'ilta, joka ottaa puheessaan teemaksi kristittyjen selvän jakautumisen kahteen pääryhmään, joita erottaa suhtautuminen Raamatun lopunaikojen profetioihin, jotka osoittavat nykyään Jeesuksen pikaiseen takaisintuloon. Kysymys on Ilmestyskirjan ilmoittamasta kahdesta seurakuntatyypistä, jotka vallitsevat lopun aikoina. Toinen näistä eli Filadelfia odottaa Herransa saapumista innokkaasti ja erottautuu maailmasta kun taas ihmismäärältään suurempi Laodikean seurakunta on penseä ja maailmallinen eikä suhtaudu Raamatun profetiaan vakavasti ja näin ollen ei ole valmis Herran toista tulemusta varten. Selkeä jakolinja on aikainmerkkien seuraaminen eli valvominen, jota Filadelfian seurakunta harrastaa innokkaasti. Pastori Farag ottaakin sitten esille kaksi merkittävää profeetallista uutisjuttua. Profetiapäivityksen suomensi: Olli R.

------------------------

Mid-East Prophecy Update August 6th, 2017


J D Farag on egyptiläisjordanialainen Havaijin Kaneohe'n Calvary Chapel-seurakunnan perustajapastori, jolla on ainutlaatuinen arabinäkökulma Lähi-Idän tapahtumiin ja terve eskatologia. Hän osaa käyttää internettiä esimerkillisen tehokkaasti, kuten ylläolevista linkeistä voi päätellä. Seuraavassa suomennetut ”notet” Lähi-Idän profetiapäivitykseen 6.8.-17. Ne ovat erinomainen tiivistelmä puheesta. Suom. huom.

http://www.calvarychapelkaneohe.com/mp3/Mideast/Mid-East_Update_2017-08-06.pdf

Pastori J.D. kokeilee ainutlaatuista lähestymistapaa koskien kristittyjä ja Raamatun profetiaa toivoen, että me kaikki tutkisimme itseämme sen mukaisesti, mitä Jeesus käski Johanneksen kirjoittaa kahdelle Ilmestyskirjan seurakunnalle.


- Tämänkertaisessa profetiapäivityksessä haluan meidän kokeilevan jossain määrin ainutlaatuista lähestymistapaa koskettaen kristittyjä, koska se liittyy profetiaan.
- Syy miksi haluan tehdä näin johtuu siitä, mitä Herra puhui minulle viime viikolla, kun se liittyy kristilliseen kirkkoon maailmanlaajuisesti tänäpäivänä.
- Toivon, että kaikki me, minä mukaan lukien, tarkastelemme itseämme sen mukaan mitä Jeesus käski Johanneksen kirjoittamaan kahdesta seurakunnasta Ilmestyskirjassa.
Ilmestyskirja 3:10-11 (KR 33/38) – ”Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.”
Ilmestyskirja 3:15-20 (KR 33/38) – ”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.”
- Syy, miksi aloitan näillä kahdella kirjeellä näihin kahteen seurakuntaan, on se, että ne molemmat kertovat kahdentyyppisistä seurakunnista nykyään.
- Ehkä tarkemmin sanottuna ne puhuvat kahdenlaisille kristityille kristillisessä kirkossa tänään näinä ihmiskunnan historian viime hetkinä.
- Vaikka ymmärrän, että tämä saattaa olla yksinkertaistamista, me kaikki olemme joko Filadelfian kristittyjä tai olemme Laodikean kristittyjä.
- Se, mikä minusta on huomionarvoista näille kahdelle seurakunnalle Ilmestyskirjan kaikkiaan seitsemästä seurakunnasta, on niiden välinen jyrkkä kontrasti.
- Laodikealaiset ovat maailman standardeilla mitattuna hyvin rikkaita ja siitä syystä tulevat hyvin penseiksi, samalla kun Filadelfia on peräänantamaton.
- Niin paljon, että Jeesus rohkaisee heitä kertomalla heille, että Hän tulee hyvin pian, ja että heidän on pidettävä kiinni kruunuistaan.
2. Timoteuskirje 4:6-8 (KR 33/38)”Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.”
- Laodikealaisille kristityille tämä vanhurskauden seppele, joka annetaan kaikille niille, jotka kaipaavat Hänen ilmestymistään, on mitä kaukaisin asia heidän mielestään.
- Näin siksi, koska he eivät ole tarkkailemassa Herraa, vaan he katsovat että osakemarkkinat ovat ”taas hienolla tolalla (great again)” historiallisesti ja tekevät ennätyksiä.
- Näin ollen, he näkevät itsensä rikkaina, vaurastuttuaan, ja eivätkä tarvitse mitään, tajuamatta sitä kuinka sokeita he ovat.
- Kun pohdiskelin kaikkea tätä, mietin, millaista se olisi, jos toisimme Filadelfian kristittyjä sekä Laodikean kristittyjä tänne.
- Mitä he vastaisivat jos heiltä kysyttäisiin kysymyksiä kaikista profeetallisista aikainmerkeistä vuonna 2017?
- Oikeastaan tehkäämme se sillä, minkä väittäisin olevan juurikin kaksi merkittävintä kehitysaskelta Raamatun profetian kannalta.
Ensimmäinen koskee meneillään olevaa selkkausta liittyen Temppelivuoreen ja tähän Israel Today'n artikkeliin, miten israelilaiset marssivat ja vaativat pääsyä Temppelivuorelle samoin kuin Kolmannen temppelin rakentamista. Lainaten artikkelia, ”Maanantai-ilta merkitsi alkua juutalaiselle Tisha B'Av -surujuhlalle, jota vietetään muistona ensimmäisen ja toisen temppelin tuhosta. Tuhannet israelilaiset osallistuivat vuotuiseen marssiin Jerusalemin vanhankaupungin muurien ympärillä keskittyen erityisesti Temppelivuorelle. Vaikka se on juutalaisuuden pyhin paikka, juutalaiset eivät silti saa rukoilla siellä muslimi-väkivallan uhkailun vuoksi. Marssissa mukana olleet hallinnon virkailijat totesivat, että Israelin kansa etsii paljon muutakin kuin vain oikeutta rukoilla muslimien miehittämän Temppelivuoren huipulla. He haluavat Kolmannen temppelin. ”Jokainen, joka tuli tänne tänä iltana, osoitti jaloillaan, että haluamme temppelin takaisin – ja nopeasti”, varapuolustusministeri Eli Ben Dahan kertoi Arutz 7:lle.”

- Nyt jos kysyisimme Filadelfian kristityiltä, mitä he ajattelevat tästä uutisesta, niin he luultavasti ilmaisisivat kiihtymyksensä.
- He voivat jopa mainita Raamatussa esiintyviä tiettyjä profetioita, kuten Danielin kirjan ja Ilmstyskirjan, jotka viittaavat tämän toteutumiseen.
- Sitä vastoin, jos kysyisit Laodikean kristityiltä tätä, he eivät todennäköisesti edes tiedä, mistä puhut.
Toinen asia liittyy Wisconsin Company’n äskettäin tekemään päätökseen upottaa mikrosiruja työntekijöiden käsiin, jotka olivat halukkaita saamaan sellaisen. Pidän tätä USA Today'n artikkelia mitä mielenkiintoisimpana, joka alkaa otsikolla, jossa lukee, ”'Mark of the beast? (Pedonmerkki?)' Työntekijöiden mikrosiruttaminen herättää apokalyptisia kysymyksiä.” Tässä jotakin siitä, mitä artikkelilla oli sanottavaa, ”Lopunaikojen selonteko Uuden Testamentin Ilmestyskirjassa varoittaa uskovia merkin ottamisesta oikeaan käteen tai otsaan Antikristuksen kautta. Mutta riisinkokoisten mikrosirujen asettaminen ihon alle koskien Three Square Market'in työntekijöitä ei täytä profetiaa, sanoi Chris Vlachos, Uuden Testamentin professori Wheaton Collegessa Chicagossa. 'Luulen, että tämä on enemmän lopunaikoja käsittelevien romaanien ja elokuvien täyttymystä kuin itse Ilmestyskirjan', Vlachos sanoi. … Randall Balmer, Dartmouth Collegen teologisen tiedekunnan puheenjohtaja New Hampshire'ssa, sanoi Ilmestyskirjan olevan todellinen haaste niille, kuten evankelisille kristityille, jotka ottavat Raamatun vakavasti ja usein yrittävät tulkita sitä kirjaimellisesti.”

- Joten jälleen kerran, kysykäämme Filadelfian kristityiltä mitä he ajattelevat tästä. Ehdotan, että he ottaisivat sen hyvin vakavasti.
- Vien sen askeleen pidemmälle ja ehdotan, että he jopa ryhtyisivät selittämään kuinka Ilmestyskirja on helppo ymmärtää.
- Sitä vastoin, jos kysyisit Laodikean kristityiltä tästä, he todennäköisesti eivät edes tiedä, mistä puhut.
- Kysymys kuuluu, minkälainen kristitty olen? Olisinko filadelfialainen kristitty vai olisinko laodikealainen kristitty?
- Kenties et ole filadelfialainen kristitty etkä laodikealainenkaan, koska jos totuus todella tiedettäisiin, et ole lainkaan kristitty.
- Tässä tärkein asia lopuksi: Olitpa Laodikean kristitty tai ei-kristitty, voit tehdä jotakin sen suhteen jo tänään.
A on tunnustamista, että olet syntinen – Roomalaiskirje 3:23 sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. B on uskomista. Roomalaiskirje 10:9-10 sanoo, että jos sinä sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. C on pyytämistä. Roomalaiskirje 10:9-10 myöskin sanoo, että jos sinä suullasi tunnustat, että ”Jeesus on Herra”, ja uskot sydämessäsi, että Jumala herätti hänet kuolleista, niin sinä pelastut. Room. 10:10, ”Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.” Roomalaiskirje 10:13 sanoo, että kaikki, jotka huutavat avuksi Herran nimeä, pelastuvat.


Arkisto suomennettuihin J.D. Farag'in profetiapäivityksiin vuosilta 2014-17 löytyy osoitteesta: http://nokialainen.blogspot.fi/p/pastori-jd-faragin-profetiapaivityksia.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti