Huom: Kavahtakaa yleistä harhaoppia, mm. Petri Paavolan opettamana (katso harhaopetus tästä), että Dan. 9:27 jakeessa puhuttaisiin mukamas Jeesus Messiaasta, eikä Antikristuksesta. Paavolan opetuksen kumoamiseen minulle riitti lyhyt Google-haku, jolla löysin vastaväitteen ja se löytyy suomennettuna tämän CEF-kotisivuillani olevan artikkelin loppukommentista.
---------------------------
Hävityksen kauhistus (The Abomination of Desolation) :: By Daymond Duck
Published on: June 2, 2019 by RRadmin7 Category: Daymond Duck, General Articles
https://www.raptureready.com/2019/06/02/abomination-desolation-daymond-duck/
Jumala kunnioitti minua hiljattain kutsumalla minut puhumaan seurakunnalle Jeesuksen Öljymäen puheesta (Matt. 24).
Viime viikolla jaoin ymmärrykseni ”murheiden alkamisesta (beginnings of sorrows)” (juutalainen nimitys, joka vastaa seurakunnan aikaa; valmistelua tai näyttämön asettelua synnytystuskille, joita kutsutaan myös Ahdistuksen ajaksi, Danielin 70. vuosiviikoksi, jne.).
Haluan antaa teille enemmän esityksestäni tällä viikolla ja antaa lukijoillemme tiedon, että olen poissa tietokoneeltani usean päivän ajan seuraavien kahden viikon aikana (vierailen poikani ja hänen perheensä luona; sitten menen kirurgiseen leikkaukseen).
Kerron teille tämän, koska valmistelen artikkeleita etukäteen, ja kerron teille, että aion pian palata ajankohtaisiin tapahtumiin.
Joka tapauksessa, Jeesus mainitsi tapahtuman Öljymäen puheessa, joka esiintyy murheiden alkamisen jälkeen (Matt. 24:6-8).
Hän sanoi: ”Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa- joka tämän lukee, se tarkatkoon -silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille.” (Matt. 24:15-16)
Juutalainen temppeli on rakennettava uudelleen, jotta hävityksen kauhistus voisi seistä pyhässä paikassa (jota kutsutaan myös Kaikkein Pyhimmäksi (Holy of Holies)).
Kaikkein Pyhin oli verhon takana, joka repesi kahtia, kun Jeesus ristiinnaulittiin.
Vanhan testamentin aikoina Jumala asui tuon verhon takana Kaikkein Pyhimmässä.
Ainoa henkilö, jonka sallittiin mennä verhon taakse, oli ylipappi, ja hän voisi mennä sen taakse ainoastaan kerran vuodessa suurena sovituspäivänä (Jom Kippur) käytyään kylvyssä, asettamalla puhtaan ylimmäisen papin viitan päällensä, ja tarjoamalla uhrauksen, jolla sai syntinsä anteeksi.
Juutalaiset laittoivat pieniä soittokelloja ylipapin viitan helmalle niin, että muut papit kuulivat hänen liikkuvan ympäriinsä verhon takana.
He sitoivat köyden ylipapin nilkan ympärille, jotta he voisivat vetää hänet ulos, jos kellot lakkasivat soimasta ja he päättelivät, että hän oli kuollut Jumalan läsnä ollessa.
Hävityksen kauhistus mainitaan 5 kertaa Raamatussa (3 kertaa Danielin kirjassa, kerran Markuksen evankeliumissa ja kerran Matteuksen evankeliumissa).
Se viittaa Antikristuksen kuvaan (tai patsaaseen), joka tullaan pystyttämään Kaikkein Pyhimpään jälleenrakennetussa juutalaisessa temppelissä Ahdistuksen ajan puolivälissä.
Juurisana inhottavuudelle tai kauhistukselle (abomination) tarkoittaa pilkantekoa tai löyhkäämistä (make foul or to stink).
Antikristus tulee olemaan saatananpalvoja pohjattomasta hornan kuilusta.
Paavali sanoi, että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala (se on jumalanpilkkaa; 2. Tess. 2:3-4).
Ilmestyskirjan Johannes sanoi, että Väärä profeetta käskee ihmisiä palvomaan Antikristuksen kuvaa (joka on epäjumalanpalvelusta, toisen käskyn rikkomista; 2. Moos. 20:4-6).
Asettamalla kuvan saatananpalvontaa harjoittavasta rienaajasta ja epäjumalanpalvelijasta Kaikkein Pyhimpään, jossa ei oleteta kenenkään muun kuin meidän Pyhän Jumalamme ja puhdistetun anteeksiannetun ylipapin oleskelevan, tulee olemaan vastenmielinen, iljettävä ja haiseva loukkaus Jumalalle ja juutalaisille.
Se on niin vastenmielistä, että se saa juutalaiset hylkäämään Temppelin ja antamalla sen autioitua.
Johanneksen evankeliumista luemme, että Jeesus oli ristiriidassa joidenkin juutalaisten kanssa.
Hän sanoi: ”Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.” (Joh. 5:43)
Jotkut profetian opettajat uskovat Jeesuksen sanovan näille juutalaisille: ”Te hylkäsitte minut Messiaananne, mutta hyväksytte Antikristuksen teidän Messiaana.”
Seurakunta ja Pyhä Henki pidättää nykyään Antikristusta.
Antikristus ei voi ilmestyä, kun seurakunta on täällä.
Ylöstempauksen jälkeen Antikristus vahvistaa tai allekirjoittaa rauhansopimuksen, joka antaa Israelille luvan Temppelin jälleenrakentamiseen.
Puolivälissä vaivanaikaa, hävityksen kauhistus tullaan pystyttämään Kaikkein Pyhimpään.
Se tulee olemaan käännekohta Israelille.
Näkymä tuosta vastenmielisestä, iljettävästä ja haisevasta Antikristuksen kuvasta Kaikkein Pyhimmässä saa juutalaiset lopulta ymmärtämään, että Antikristus ei ole heidän Messiaansa.
Se edesauttaa lopulta monien juutalaisten pelastumista.
Jeesus sanoi, että kun näette tämän kaiken, niin ne, jotka Juudeassa (ei kaikki Israel, jotkut Länsirannalla) ovat, paetkoot vuorille.
Ilmestyskirjassa sanotaan, että juutalaisten Juudeassa pitäisi paeta vuorille, koska Antikristus yrittää tappaa heidät vaivanajan jälkimmäisellä puoliskolla.
Nykyään on suurta pyrkimystä joidenkin juutalaisten taholta jälleenrakentaa Temppeli.
Uudelleenrakennettu Temppeli tasoittaa tietä hävityksen kauhistukselle seisomaan Kaikkein Pyhimmässä.
Olemme kirjaimellisesti todistamassa murheiden alkua (valmisteluja synnytystuskille, joita kutsutaan myös Ahdistuksen ajan valmisteluiksi, seurakunnan aikakaudeksi, jne.).
Kiittäkää Jumalaa ylöstempauksesta (rapture).
Prophecy Plus Ministries, Inc.
Daymond & Rachel Duck
duck_daymond@yahoo.com
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti