Sivuja

Donald Trumpista artikkeleita ja sivustoja

Pastori J.D. Farag'in profetiapäivityksiä vuosilta 2014-20

sunnuntai 6. kesäkuuta 2021

Raamatullisia perusteita kristittyjen ylöstempaukselle, joka tapahtuu ennen 7-vuotista vaivanaikaa by Daymond Duck 6.6.2021

Tässä seuraavassa suomentamassani tuoreessa pastori Daymond Duck'in viikoittaisessa profetiapäivityksessä Rapture Ready -sivustolla annetaan 45 syytä sille, miksi Kristuksen elossa oleva seurakunta (morsian ja häävieraat) maan päällä ei käy läpi 7-vuotista Ahdistuksen aikaa, vaan temmataan ns. Pre-Trib-Tempauksessa, jolloin uskovien ylösotto tapahtuu ennen Jumalan tuomioiden vuodattamista ja Israelin lunastusta (tunnetaan Danielin 70. vuosiviikkona Raamatussa). Jeesuksen toinen tulemus jakaantuu siis kahteen vaiheeseen: 1) tempaaminen yläilmoihin ja sitten 2) paluu maan päälle 7 vuotta myöhemmin.

---------------------

Perusteluja Tempaukselle ennen Ahdistuksen aikaa (Pre-Trib Rapture Arguments) :: By Daymond Duck

Published on: June 6, 2021 by RRadmin7 Category: Daymond DuckGeneral Articles

https://www.raptureready.com/2021/06/06/pre-trib-rapture-arguments-by-daymond-duck/

Olen ollut poissa tietokoneeltani muutaman päivän ajan puhuakseni konferenssissa, joten tässä on muutettu ja päivitetty versio artikkelista, jonka kirjoitin useita vuosia sitten.

Se on luettelo 45 syystä, miksi uskon, että Kristuksen seurakunnan Pre-Trib-Tempaus (ylösotto ennen Ahdistusta) on oikea (tallenna se, jotta voit antaa sen Mid-Trib-Tempaukseen uskoville, Post-Trib-Tempaukseen uskoville, epävarmoille uskoville, jne.).

1) Vanhassa ja Uudessa testamentissa ei ole kohtia, joissa sanotaan, että seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan.

2) Ahdistuksen aikaa kutsutaan ”Jaakobin ahdistukseksi” [ei-uskovan Israelin vaivanaika], mutta sitä ei koskaan kutsuta seurakunnan ahdistukseksi (Jer. 30:7).

3) Enkeli Gabriel sanoi Danielille: "Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi [Danielin kansa on juutalaiset] ja pyhälle kaupungillesi [Pyhä kaupunki on Jerusalem]" (Dan. 9:24). Seurakuntaa ei mainita.

4) Seurakunnalla ei ollut osaa ensimmäisten 69 vuosiviikon aikana, eikä sillä ole osaa 70. vuosiviikkonakaan [Ahdistuksen aikana] (Dan. 9:24).

5) Ilmestyskirjassa Tempaus tapahtuu Ilm. 4:1'ssä, joka on ennen Ilmestyskirjan luvuissa 6:1-19:21 kuvattua Ahdistuksen aikaa. Tapahtumajaksossa Tempaus on ennen sinetti-, pasuuna- ja vihanmaljatuomioita.

6) Seurakunta mainitaan yli kaksikymmentä kertaa Ilmestyskirjan kolmessa ensimmäisessä luvussa, mutta seurakuntaa ei mainita koskaan Ilmestyskirjan lukujen 4:1 ja 19:1 välisen Ahdistuksen ajan kuvauksessa.

7) Ahdistuksen aikaa kutsutaan Raamatussa vihan päiväksi (Sef. 1:15), mutta Raamatussa sanotaan, että "Jumala ei ole määrännyt meitä [seurakuntaa] vihaan" (1. Tess. 5:9).

8) Ahdistuksen aikaa kutsutaan Raamatussa vihan päiväksi (Sef. 1:15), mutta Raamatun mukaan "Jeesus pelastaa meidät tulevasta vihasta [vapauttaa seurakunnan Ahdistuksen ajasta]" (1. Tess. 1:10; ks. myös Room. 5:9, Ef. 5:6).

9) Ahdistuksen aikaa kutsutaan Raamatussa Herran päiväksi (Sef. 1:14). Raamatussa sanotaan: "Herran päivä [Ahdistuksen aika] tulee niin kuin varas yöllä. Sillä kun he [epäuskoiset] sanovat: Rauha ja turvallisuus (Peace and safety); silloin heitä [epäuskoisia] kohtaa äkillinen tuho, niinkuin synnytyskipu raskaana olevaa naista; ja he [epäuskoiset] eivät pääse pakoon" (1. Tess. 5:2-3). Siinä opetetaan selvästi, että Ahdistuksen aika tulee epäuskoisille, mutta se ei sisällä uskovia.

10) Tempauksesta Raamattu sanoo: "Lohduttakaa toisianne näillä sanoilla" (1. Tess. 4:18). Opetuksessa, että seurakunta käy läpi osittain tai kokonaan Ahdistuksen ajan, ei ole mitään lohdutusta.

11) Jeesus sanoi Filadelfian seurakunnalle: "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä [Ahdistuksen ajasta], joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat" (Ilm. 3:10). Jumala lupasi pitää tottelevaiset seurakunnan jäsenet poissa (keep out of) Ahdistuksen ajasta (ei varjella läpi (keep through) Ahdistuksen ajan).

12) Raamatun mukaan Karitsan avioliitto solmitaan Taivaassa ennen kuin Jeesus palaa takaisin taistellakseen Harmagedonilla Ahdistuksen ajan lopussa (Ilm. 19:7-21). Tämä tarkoittaa sitä, että seurakunta menee Taivaaseen [temmataan] Karitsan avioliittoon ennen Toista Tulemista (Second Coming).

13) Aikakauden loppu on kuin Nooan päivät (Matt. 24:37). Nooa ja hänen perheensä poistettiin maasta [nousivat arkkiin] ennen vedenpaisumusta. Jotkut uskovat tämän tarkoittavan sitä, että seurakunta poistetaan maasta ennen Jumalan tuomiota [temmataan ennen Ahdistuksen aikaa] (1. Moos. 7:23).

14) Aikakauden loppu on kuin Lootin päivät (Luukas 17:28). Loot ja hänen perheensä siirrettiin pois Sodomasta ennen Jumalan tuomiota [ennen kuin tulta ja tulikiveä satoi maahan] (1. Moos. 19:24). Jotkut uskovat tämän tarkoittavan sitä, että seurakunta tullaan siirtämään pois maasta ennen Jumalan tuomiota [temmataan ennen Ahdistuksen aikaa].

15) Jeesus puhui Ahdistuksen ajasta sanoessaan: "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä" (Luukas 21:36). Vaikuttaa kohtuuttomalta uskoa Jeesuksen käskevän seurakuntaa rukoilemaan jotain, jota Hän ei halua myöntää.

16) Raamattu sanoo: "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä" (2. Tess. 2:7-8). Yleisin tulkinta tästä on, että Antikristusta ei voida paljastaa, ennen kuin pidättäjä [jonka useimmat kommentaattorit sanovat olevan sekä Pyhä Henki että seurakunta] poistetaan. Jos pidättäjä on vain seurakunta, se tarkoittaa sitä, että seurakunta poistetaan ennen kuin Antikristus paljastetaan [se on Pre-Trib-Tempaus]. Jos pidättäjä on pelkästään Pyhä Henki siten, että Pyhä Henki poistetaan ilman seurakuntaa, se tarkoittaa sitä, että uskovat lakkaavat olemasta Pyhän Hengen asuttamia.

Se tarkoittaa myös sitä, että seurakunta jätetään maan päälle elämään pahinta aikaa, jota maapallo on koskaan nähnyt [Ahdistuksen aika] ilman Pyhän Hengen apua. Tämä olisi ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, kun Hän sanoi: "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti" (Joh. 14:16). Ja: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä" (Hepr. 13:5).

17) Jesaja kirjoitti, mitä Jumala sanoi: "Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä" (Jes. 26:19-21).

Huomaa, että kuolleet nousevat ensin [se on Tempaus]; seuraavaksi Jumalan kansaa kutsutaan tulemaan Hänen kammioonsa hetkeksi, kunnes suuttumus [nimi Ahdistuksen ajalle] on ohi. Jumala herättää kuolleet ja kokoaa kansansa, koska Hän aikoo rangaista maan asukkaita [passittaa Ahdistuksen aikaan].

18) Malakia kirjoitti, mitä Jumala sanoi: "Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele" (Malakia 3:17-18). Pre-Trib-Tempauksen opettajat uskovat Jumalan sanovan, että Hän tulee seurakuntaansa varten [Tempaus], ja sitten Hän palaa seurakuntansa kanssa [Toinen Tuleminen] tuomitsemaan vanhurskaiden ja jumalattomien välillä.

19) Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntaansa varten (1. Tess. 4:16-17; Johannes 14:3). Kun hän tulee Ahdistuksen ajan lopussa, Hän tulee seurakuntansa kanssa (1. Tess. 3:13; Ilm. 19:14).

20) Toisesta tulemuksestaan Jeesus sanoi: "Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin." (Matt. 24:36). Mutta jos seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan, jotkut tulevat tietämään päivän, koska se on seitsemän vuoden kuluttua 7-vuotisen liiton (covenant) allekirjoittamisesta (Dan. 9:27). Jotkut tietävät päivän, koska se on 1260 päivää siitä päivästä, jona Antikristus saastuttaa Temppelin (Ilm. 12:6).

21) Antikristuksen suhteen monet tutkijat uskovat Raamatun opettavan, että hänet paljastetaan vasta seurakunnan poistuessa (2. Tess. 2:6-8), mutta jos seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan, jotkut tietävät kuka hän on, koska hän allekirjoittaa seitsemän vuoden liiton (Dan. 9:24-27), hän johtaa maailmanhallitusta (Ilm. 13:1-10) ja yrittää pakottaa ihmisjoukot palvomaan häntä ja ottamaan hänen merkkinsä, hänen nimensä tai hänen lukunsa (Ilm. 13:15-17). Monet niistä, jotka ovat täällä ja joutuvat palvomaan häntä ja ottamaan hänen nimensä tai kuolemaan, tietävät kuka hän on.

22) Antikristuksen ei odoteta paljastuvan ennen kuin seurakunta on kadonnut (2. Tess. 2:6-8), mutta jos seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan, seurakunta tulee tietämään, kuka Antikristus on, koska hän laittaa itsestään patsaan esille uudelleen rakennetussa Jerusalemin Temppelissä (Dan. 11:31; Dan. 12:11; Matt. 24:15).

23) Jos seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan, seurakunta tulee tietämään, kuka on Antikristus, koska hän johtaa maailmanhallitusta ja saa päähänsä kuolettavan haavan, joka paranee (Ilm. 13:3). Jotkut ajattelevat, että hänet herätetään kuolleista tai ainakin ylösnousemus väärennetään.

24) Jos seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan, seurakunta tietää, kuka Antikristus on, koska hän johtaa maailmanhallitusta ja häntä tukee maailmanuskonnon pää, jota kutsutaan Vääräksi profeetaksi (Ilm. 13:11-18).

25) Jos seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan, seurakunta tietää, kuka Antikristus on, koska hän on se, joka tappaa kaksi säkkipukuista todistajaa (Ilm. 11:7).

26) Monet ihmiset eivät usko, että seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan sellaisten Raamatun jakeiden vuoksi, joissa sanotaan esimerkiksi: "Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa" (Ps. 145:18-20). Monet uskovat, että Jumala varjelee seurakunnan Ahdistuksen ajasta tai pitää seurakunnan poissa Ahdistuksen ajasta, eikä näin tuhoa seurakuntaa Ahdistuksen aikana.

27) Raamatun jakeissa sanotaan esimerkiksi: "Älkää lisätkö mitään siihen [sanaan], mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois" (5. Moos. 4:2; Sananl. 30:5-6; Ilm. 22:18-19). Jotkut uskovat, että ihmisten on heitettävä pois jakeita Raamatusta uskoakseen, että seurakunta käy läpi Ahdistuksen ajan.

28) Seitsemässä kirjeessä seitsemälle seurakunnalle, Jeesus sanoi: "Sillä, jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo" seitsemän kertaa (Ilm. 2:7,11,17, 29; 3:6,13, 22). Kun saavumme Ahdistuksen aikaan, Jeesus sanoi: "Jos kenellä on korva, hän kuulkoon" (Ilm. 13:9). Hän jätti pois sanat "mitä Henki seurakunnille sanoo", koska maan päällä ei ole seurakuntia, jotka voisivat käydä läpi Ahdistuksen ajan. Seurakunta on Taivaassa.

29) Kun Tempaus tapahtuu, seurakunta nousee kohtaamaan Jeesuksen yläilmoissa (1. Tess. 4:13-18), mutta Ahdistuksen ajan lopussa, seurakunta tulee alas maan päälle Jeesuksen kanssa todistamaan mitä Hän tekee Harmagedonin taistelussa (Ilm. 19:14-21).

30) Ahdistuksen aikaa edeltävä Tempaus on johdonmukaisempi Jumalan armon, rakkauden, sääliväisyyden, myötätunnon, jne. suhteen. Ahdistuksen ajan keskikohtaan ja loppuun sijoitettava Tempaus on johdonmukaisempi Jumalan vihan kanssa. Jos aviomiehet haluavat rakastaa vaimojaan samalla tavalla kuin Jeesus rakastaa seurakuntaa, miksi uskoisimme, että Hän antaa seurakunnan käydä läpi Ahdistuksen ajan (Ef. 5:25).

31) Jos Tempaus tapahtuu Ahdistuksen ajan lopussa, ja kaikki jumalattomat poistetaan maasta tuohon aikaan (Matt. 13:24-30, 47-50; 25:41), ketään ei jätetä asuttamaan maata uudelleen tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Jos kaikki pelastetut temmataan ja kaikki kadotustilassa olevat poistetaan maasta Ahdistuksen ajan lopussa, ei ketään ihmisiä jää enää asuttamaan maata uudelleen.

32) Antikristus voittaa pyhät ​​Ahdistuksen aikana, mutta tuonelan portit eivät voita nykyistä seurakuntaa (Ilm. 13:7; Matt. 16:18). Siksi seurakunta ei mene läpi Ahdistuksen ajan.

33) Kaksikymmentäneljä vanhinta [seurakunnan edustajaa] ovat Taivaassa, ennen kuin seitsemällä sinetillä suljettu kirjakäärö avataan (Ilm. 4:4; 6:1-17).

34) Jeesus puhui Ahdistuksen ajasta sanoessaan: "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä" (Luukas 21:36). Hän ei sanonut: "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa kestääksenne joitakin tai kaikkia näitä asioita, jotka ovat tulossa."

35) Merkkejä Tempaukselle ei ole, mutta jos Tempaus tapahtuu Ahdistuksen aikana, sen pitäisi tapahtua sen jälkeen, kun Antikristus on allekirjoittanut seitsemän vuoden liiton ja ehkä useiden muiden asioiden jälkeen, riippuen siitä, mitä henkilö uskoo Mid-Trib-Tempauksesta, Post-Trib-Tempauksesta, jne.

36) Jeesus sanoi: "Mutta kun nämä [merkit] alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä" (Luukas 21:28). Hän ei sanonut: "Kun kaikki nämä asiat ovat tapahtuneet, vapautuksenne on lähellä." Hän sanoi: "Kun nämä asiat alkavat toteutua, se on lähellä."

37) Seurakunta ei mene läpi Ahdistuksen ajan, koska Jumala aikoo käyttää 144 000 Israelin lasta, kahta säkkipukuista todistajaa, ja yhtä enkeliä saarnaamaan evankeliumia Ahdistuksen aikana. Hän ei tarvitsisi tai käyttäisi juutalaisia/enkeliä evankeliumin saarnaamiseen, jos seurakunta olisi täällä.

38) Me olemme Kristuksen lähettiläitä (2. Kor. 5:20), ja lähettiläät kutsutaan kotiin ennen sodan puhkeamista (ennen Ahdistuksen aikaa).

39) Daniel oli eräänlainen Kristuksen seurakunta eikä ollut läsnä, kun Sadrak, Mesak ja Abednego (juutalaisia; eräänl. Israel) olivat tulisessa pätsissä (eräänl. Ahdistuksen aika).

40) Jos Jeesus on jo suuntaamassa maan päälle Ahdistuksen ajan päättyessä, ei ole mitään syytä sille, miksi meidät tulisi siepata (harpazo) kohdataksemme Hänet yläilmoissa.

41) Jos Post-Trib-Tempaus on totta, niin silloin niiden, jotka ovat jääneet Tempauksesta pois (mm. tyhmät neitsyet), ei tarvitse kuulla evankeliumia 144 000 israelilaiselta, jne., koska heidät poistetaan välittömästi maan päältä ja heitetään ulompaan pimeyteen (Matt. 25:30).

42) Jos Post-Trib-Tempaus on totta, ja seurakunta on maan päällä Ahdistuksen aikana, mutta Jumala käyttää seurakunnan sijasta 144 000 juutalaista evankelistaa, jne., niin silloin seurakunta on hylännyt Jeesuksen, tai Hän on hylännyt seurakunnan.

43) Ahdistuksen aika on tarkoitettu Israelin lunastukseen (Dan. 9:24), ei Kristuksen seurakunnan lunastukseen (Jeesus lunasti seurakunnan ristinkuolemallaan (1. Piet. 1:18-19)).

44) Ei ole mitään epätavallista siinä, että Jeesus pitää seurakunnan poissa Ahdistuksen ajasta. Hänellä on historia kansansa suojelemisessa ahdistuksilta erityisissä tilanteissa. Hän suojeli heprealaisia ​​Egyptin kymmeneltä vitsaukselta, Nooaa ja hänen perhettään vedenpaisumukselta, ja Lootia Sodomalta ja Gomorralta. Hän sinetöi ja suojelee 144 000 israelilaista Ahdistuksen aikana, ja hän suojelee juutalaisia Juudeassa, jotka pakenevat erämaahan Ahdistuksen ajan jälkimmäisen puoliskon aikana. Ei ole mitään syytä uskoa, että Hän ei suojele seurakuntaa.

45) Tempauksen ajoituksen tulisi perustua Raamattuun, ei siihen, mihin muut uskoivat monta vuotta sitten, elleivät he sitten saaneet käsitykselleen tukea Raamatusta.

Prophecy Plus Ministries, Inc.
Daymond Duck
duck_daymond@yahoo.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti