------------------------
Mid-East Prophecy Update – May 28th, 2017
J D Farag on egyptiläisjordanialainen Havaijin Kaneohe'n Calvary Chapel-seurakunnan perustajapastori, jolla on ainutlaatuinen arabinäkökulma Lähi-Idän tapahtumiin ja terve eskatologia. Hän osaa käyttää internettiä esimerkillisen tehokkaasti, kuten ylläolevista linkeistä voi päätellä. Seuraavassa suomennetut ”notet” Lähi-Idän profetiapäivitykseen 28.5.-17. Ne ovat erinomainen tiivistelmä puheesta. Suom. huom.
http://calvarychapelkaneohe.com/mp3/Mideast/Mid-East_Update_2017-05-28.pdf
Sekä pastori J.D:n että Amir Tsarfatin yhteisen lausuman jälkeen pastori J.D. selittää huoliaan, kun tämä kaikki liittyy presidentti Trumpin ”uskonnolliseen pyhiinvaellusmatkaan” viime viikolla, ja erityisesti presidentin pitämään puheeseen Saudi-Arabiassa.
- Ennenkuin menemme profetiapäivitykseemme, minun on puhuttava asiasta joka liittyy verkossa käytävään nahisteluun, jota on tapahtunut viime sunnuntain profetiapäivityksestä saakka. - Amir Tsarfatin ja minun erilaiset näkemykset koskien presidentti Trumpin puhetta Saudi-Arabiassa ovat saaneet aikaan hieman sekaannusta ja jakautumista. - Torstaina, jolloin Amir palasi kotiinsa Israeliin puhuttuaan Euroopassa, hän soitti heti minulle ja me puhuimme yli tunnin. |
Se, mitä siitä tuli, on seuraava yhteislausunto meiltä molemmilta: Olemme syvästi surullisia kun näemme sekaannusta ja konfliktia sosiaalisessa mediassa, joka koskee poikkeavia näkemyksiä liittyen presidentti Trumpin puheeseen Saudi-Arabiassa. Olemme mitä tyrmistyneimpiä syytöksistä, jotka aiheuttavat jakautumista online-seurakunnassa. Tiedättehän, että me molemmat omistamme rikkoutumattoman siteen, emmekä koskaan anna vihollisen, joka hyökkää hengellisessä maailmassa, katkaista tuota rakkaudellista suhdetta mikä meillä on toistemme kanssa. (2. Tim. 2:24, ”Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan...”) |
- Tämänkertaisessa profetiapäivityksessä haluan nostaa esille sen, mihin jäimme viime viikolla koskien presidentti Trumpin ”uskonnollista pyhiinvaellusmatkaa”. - Vaikka on paljon, josta pidin presidentin puheessa Saudi-Arabiassa, niin olen huolissani hänen puheensa vaikutuksista. - Näin ollen, haluan ystävällisesti ja nöyrästi pyytää, että annatte minulle mahdollisuuden ilmaista huolenaiheeni erityispiirteet. |
- Sallikaa minun kuitenkin esitellä tämä vastaamalla joihinkin kysymyksiin, jotka mielestäni ovat sopivia paremman ymmärryksen kannalta. - Ensinnäkin äänestin Trumpia enkä Clintonia, ja tuen presidenttiä siksi, että hän on sekä kristillismielinen että Israel-mielinen. - Mitä tulee siihen, että tuleeko meidän rukoilla presidenttimme puolesta, niin ehdottomasti kyllä, kuten meitä kehotetaan tekemään apostoli Paavalin toimesta 1. Timoteuskirjeessä. |
1. Timoteuskirje 2:1-2 (KR 33/38) – ”Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.” |
- Kysymykseen siitä, onko Jumala nostanut Trumpin, niin Danielin luvussa 2:21 meille kerrotaan, että se on Jumala, joka syöksee kuninkaat vallasta ja korottaa kuninkaat valtaan. |
Room. 13:1 kertoo meille, että ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat. |
Sananlaskut 21:1 (KR 33/38) – ”Kuninkaan sydän on Herran kädessä kuin vesiojat: hän taivuttaa sen, kunne tahtoo.” |
- Se on tämä esipuhe ja johdanto, johon haluan teidän kiinnittävän huomiota, eli todellisiin lainauksiin presidentin puheesta Saudi-Arabiassa. |
- Tässä on ensimmäinen lainaus presidentiltä: ”Saudi-Arabia on koti pyhimmille paikoille yhdessä maailman suurista uskonnoista.” - Henkilökohtainen vaikeus joka minulla on tämän suhteen, on se, että islam ei ole suuri uskonto, vaan pikemminkin se on väärä saatanallinen uskonto. |
Se on tämä toinen lainaus, joka on erityisen järkyttävä minulle sen vaikutusten vuoksi... Siteeraten presidenttiä: ”Aion matkustaa Jerusalemiin ja Betlehemiin, ja sitten Vatikaaniin – vieraillen monissa Aabrahamin lasten kolmen uskonnon pyhimmissä paikoissa. Jos nämä kolme uskontoa voivat liittyä keskenään yhteistyössä, niin sitten rauha tässä maailmassa on mahdollista – käsittäen rauhan Israelin ja palestiinalaisten välillä. Tapaan sekä Israelin pääministerin Benjamin Netanyahun että Palestiinan presidentin Mahmoud Abbasin.” |
- Kuten voitte kuvitella, ongelmana tässä on se, että nämä kolme ”aabrahamilaista uskontoa” eivät voi liittyä yhteen rauhan yhteistyössä. - Tämä johtuu kolmesta syystä, joista ensimmäinen on se, että yhteistyö tarkoittaa yhdessä toimimista tai jos pidät parempana, rinnakkaiseloa, mikä ei voi olla mahdollista. - Sen ehdottaminen, että kolme aabrahamilaista uskontoa voivat toimia yhdessä, merkitsee sitä, että kaikki kolme ovat yhteensopivia, mikä on rienaavaa. |
Johannes 14:6 (KR 33/38) – ”Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” |
- Tämä tuo minut toiseen syyhyn, kun olen huolissani tästä kolmen aabrahamilaisen uskonnon liittymisestä yhteen ja yhdessä toimimisesta. - Sen ehdottaminen, että kolme aabrahamilaista uskontoa liittyisivät yhteen, pohjimmiltaan legimitoisi islamin laittoman vaateen todellisesta Israelin Pyhänmaan alueesta. - Anna minun selittää. Kun olin lapsi, minut johdatettiin uskomaan, että olin sekä Ismaelin että Eesaun jälkeläinen. |
- Ongelman tässä kohtaa pitäisi olla varsin selvä, koska islamilaista Eid Al-Adha'n juhlapäivää kutsutaan ”suureksi uhrijuhlaksi”. - Islamin mukaan, Aabraham oli halukas uhraamaan poikansa Ismaelin, joka oli Haagarin, eikä hänen poikaansa Iisakia, joka oli Saaran lapsi. - Jos puhut jollekin asioista perillä olevalle muslimille tänään, he ripustavat islamilaisen hattunsa Ismaelin päälle suhteessa tähän aabrahamilaiseen kytkökseen. |
- Kolmas syy on, että kolmen aabrahamilaisen uskonnon yhdessätoimiminen on vaarallisen lähellä jumalanpilkkaan osallistumista. - Kaikella kohtuudella presidenttiä kohtaan, vaikka hän ei sanonut tätä, hän kenties tietämättään tarkoitti sitä, että me kaikki palvomme samaa Jumalaa. - Kun olin lapsi, äitini lausui minulle arabialaisen siunauksen, ”Ism Allah Alake (Allahin nimi olkoon ylläsi)”. |
- Uskon, että kun joku näkee Allahin synonyymina Jumalalle, on helppo sanoa, että me kaikki palvomme samaa Jumalaa. - Jälleen lukekaamme presidentti Trumpin ansioksi se, ettei hän maininnut tätä puheessaan; kuitenkaan se ei estänyt muita sanomasta sitä hänen sijasta. - Itseasiassa se ei ollut USA:n presidentti, joka sanoi, että me kaikki palvomme samaa Jumalaa, vaan se oli Israelin presidentti Reuven Rivlin. |
Maanantaina Times of Israel julkaisi raportin siitä, kuinka Rivlin kiitti Trumpia 'Jerusalemin merkityksen juutalaisille' tunnustamisesta. – Tässä on muutama lainaus Israelin presidentiltä: ”Se tekee meidät hyvin tyytyväisiksi, kun tiedämme, että Israelin tärkein liittolainen tunnustaa Jerusalemin merkityksen juutalaisille ympäri maailmaa”, ...”Jerusalem on juutalaisen kansan sykkivä sydän, kuten se on ollut jo 3000 vuotta.” Lopuksi Rivlin mainitsee sen tosiasian, että Trump, ensimmäisellä ulkomaanmatkallaan Yhdysvaltain presidenttinä, tulee vierailemaan kaikkien kolmen aabrahamilaisen uskonnon pyhillä paikoilla. ”Jokaisella on erilaiset uskomuksensa – mutta me kaikki palvomme samaa Jumalaa”, Israelin presidentti sanoo. ”Voimme työskennellä yhdessä kohti parempaa tulevaisuutta. Jatkamme sen tekemistä yhdessä. Tervetuloa Israeliin. Jumala siunatkoon sinua, herra presidentti. Jumala siunatkoon sinua, First Lady (maan ensimmäinen nainen). Jumala siunatkoon Amerikkaa ja Israelia.” |
- Israelin presidentin lisäksi, olin jokseenkin järkyttynyt viime viikolla niin kutsutun Palestiinan presidentin, Mahmoud Abbasin, kautta. - Tässä kuvassa on yksi monista mainosjulisteista läpi koko Betlehemin presidentti Trumpin vierailua varten, jossa hänen ja Abbasin kuvat kohtaavat. - Kaikissa näissä bannereissa sanat, joita oli kirjoitettu niihin, kuuluvat seuraavasti ja minä lainaan: ”The City of Peace, Welcomes the Man of Peace (Rauhan kaupunki toivottaa rauhanmiehen tervetulleeksi)”. |
Luulen, että minua voitaisiin syyttää siitä, että olen liian nopea ikäänkuin heittämään Trump -pyyhkeen kehään, mutta se saattaa olla niin, että olen yliherkkä, kun on kyse taas yhdestä USA:n presidentistä, joka painostaa Israelia kompromissiin. Torstaina Ynet News lainasi Yhdysvaltain ulkoministeriä Rex Tillersonia sanomasta, että USA:n presidentti Donald Trump on painostanut pääministeri Benjamin Netanyahua ja Palestiinan presidenttiä Mahmoud Abbasia käynnistämään uudelleen rauhanneuvottelut hänen vierailunsa aikaan Israelissa ja Länsirannalla tällä viikolla. ”Presidentti oli erittäin vakuuttava rohkaistessaan heitä molempia olemaan vakavahenkisiä näiden tulevien keskustelujen lähestyessä ja tunnustamaan, että he joutuvat tekemään kompromisseja”, ...”Jokainen joutuu kompromisseihin”, sanoi Tillerson, korostaen neuvottelujen tärkeyttä ja esittäen, että Israelin ja palestiinalaisten rauha voisi olla katalysaattori suuremman alueellisen rauhan puolesta. |
Viime viikolla mainitsin, että presidentiltä tulee useita sekavanlaisia viestejä, ja näyttää siltä, että olen jokseenkin hyvässä seurassa Carolinen Glick'in tykkäysten myötä, jolla on mielenkiintoinen oivallus tähän. Tässä muutamia otteita: ”Sama epäjohdonmukaisuus ja epäselvyys Trumpin aikomuksista ja hänen halukkuudestaan hylätä juurtunut valtaapitävien kerronta ulkopolitiikassa on jopa vielä räikeämpää kaikessa mikä liittyy Israeliin ja palestiinalaisten sotaan sitä vastaan. Puheessaan Riadissa, Trump toisti edeltäjiensä vastenmielistä käytäntöä ja jätti Israelin pois pitkästä luettelosta maita, jotka ovat terrorismin koettelemia. ...Lyhyen vierailunsa aikana Israelissa, Trump menee myös Betlehemiin tavatakseen PA:n presidentin Mahmoud Abbasin. ...Kun hän vaatii tapaamista Abbasin kanssa hänen salamavalojen loisteessa tapahtuvan Israelin vierailunsa aikana, Trump viestittää yhtyvänsä siihen kerronnalliseen näkemykseen, että Yhdysvallat ei voi tukea Israelia ilman että legitimoisi ja tukisi PLO'ta ja sen harjoittaman terrorin rahoitus-kleptokratiaa, palestiinalaishallintoa. Lopuksi, vaikka Trump on hyväksynyt kannan, joka hylkää varjohallituksen (establishment) toiminnan, niin tosiasia on, että varjohallituksen jäsenet hallitsevat hänen ulkopoliittista tiimiään. Ja sen seurauksena he tekevät kaikkensa laimentaakseen hänen liikkeittensä merkitystä. Tämä oli selvästi nähtävissä kun Trump päätti vierailla Itkumuurilla (Western Wall) maanantaina. ...Suurlähetystön virkailijat torjuivat vihaisesti Israelin pyynnön, että Netanyahu liittyisi Trumpiin vierailunsa aikana juutalaisten pyhään paikkaan, väittäen, että Itkumuuri ei sijaitse Israelissa. Näin toimimalla, näitä Obaman jäänteitä tuki McMaster, joka kieltäytyy tunnustamasta, että Itkumuuri sijaitsee Jerusalemissa. ...Toisin sanoen, vaikka Trump yrittää omaksua tosiasian, yli (varjohallituksen) kertomuksen, hänen epäonnistumisensa täyttää ulkopoliittista tiimiään itsensä kaltaisilla kuvainkaatajilla on tehnyt sen kaikkinensa mahdottomaksi hänelle hylätä Israelin-vastainen kerronta Yhdysvaltain politiikan ohjaajana. Mikään tästä ei merkitse sitä, että israelilaiset ovat menettäneet viimeisen toivonsa Trumpissa. Päinvastoin. Heillä on valtava häneen kohdistunut toivo. [No niinpä tietenkin, koska nykyjuutalaiset odottavat väärää messiasta Jeesuksen tilalle (Joh. 5:43). Suom. huom.] Mutta he tunnustavat, että niin kauan kuin sama vihamielinen väärä kerronta Israelin suhteen jatkuu, ja varjohallitus, joka tarrautuu siihen, hallitsee Trumpin ajattelua ja politiikkaa, niin lupaukset hänen presidenttiydestään eivät täyty.” [Olipahan puolustuspuheenvuoro Trumpin puolesta, joka ei yhtään ota huomioon sitä, että Trump itsessään voi olla juonittelija ja petoksen mestari (Dan. 11:23). Suom. huom.] |
- Tässä tulee tärkein asia: Riippumatta siitä, täyttyykö Trumpin presidenttiyden toivo ja lupaus, Raamatun profetia saa täyttymyksensä. - Erityisesti profetiat, kuten Hesekiel 38:13 liittyen Saudi-Arabiaan, joka ainoastaan protestoi Venäjän ja Iranin johtamaa hyökkäystä Israeliin. - Lisäksi tämä on myös lähtölaukaus, joka näyttää paljolti sellaiselta, että se voisi johtaa Danielin luvun 9:27, Sakarjan luvun 12 ja 1. Tess. 5:3 jakeen toteutumiseen. |
- Nyt olen hyvin tietoinen siitä, että se, jota jaan, tulee saamaan monien kriitikoiden huomion, jotka ovat nopeita sekä valittamaan että kritisoimaan. - Näin ollen haluan kertoa teille tarinan isästä, pojasta, ja aasista, jotta voisin havainnollistaa periaatteen päivityksen lopuksi. - Ehkä olet kuullut yhden monista versioista koskien sitä, miten tämä menee, mutta kuitenkin räätälöin tämän vertauskuvan sovellustarkoituksia varten. |
Eräänä päivänä isä ja poika menivät aasinsa kanssa kaupunkiin saadakseen joitakin tarvikkeita, ja isä ratsasti aasilla samalla kun poika käveli rinnalla. Kun he pääsivät kaupunkiin, kaupunkilaiset alkoivat kritisoida isää tällaisena orja-ajurina olemisesta, joka panee poikansa kävelemään samalla kun itse ratsastaa aasilla. Tämän vuoksi seuraavalla kerralla kun he menivät kaupunkiin, isä käveli ja antoi pojan ratsastaa aasilla vain saadakseen kaupunkilaiset kritisoimaan poikaa, joka pakottaa isänsä kävelemään kun hän itse on nuori ja vahva. Sitten seuraavan kerran kun he menivät kaupunkiin, he molemmat ratsastivat aasilla ajatellen, että se varmasti hiljentäisi kritiikin. Kuitenkin heidän saapumisen jälkeen kaupunkilaiset jälleen kerran kritisoivat heitä, tällä kertaa siksi, että he molemmat tekivät väärin ratsastaessaan tuolla aasi-paralla, jonka päälle kohdistui sellainen raskas taakka. Seuraavalla matkalla kaupunkiin isä oli varma, että hänellä oli lopullinen vastaus miellyttääkseen kaikkia kaupunkilaisia; ei hän eikä hänen poikansa ratsastaisi tuolla aasilla. Sitten, kun he pääsivät kaupunkiin ja molempien kävellessä aasin vierellä, he järkyttyivät kun kaupunkilaiset kutsuivat heitä ”tyhmiksi idiooteiksi”, koska aasilla ratsastamisen sijaan he kävelivät. Tämän vertauksen pointtina on se, että sinä et voi olla ihmisten miellyttäjä. |
Galatalaiskirje 1:10 (KR 33/38) – ”Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.” |
- Tämä on kysymys, jonka edessä jokainen meistä seisoo tänä aamuna, eli olenko minä Kristuksen palvelija, vai olenko minä orja miellyttääkseni ihmistä? [Erinomaista pastori Farag. Alat oppia! Suom. huom.] - Jos annat minulle vielä pari minuuttia, haluaisin jakaa kanssasi pelastuksen ABC:n yhdessä pyhien kirjoitusten viitteiden kanssa. |
A on tunnustamista, että olet syntinen – Roomalaiskirje 3:23 sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. B on uskomista. Roomalaiskirje 10:9-10 sanoo, että jos sinä sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. C on pyytämistä. Roomalaiskirje 10:9-10 myöskin sanoo, että jos sinä suullasi tunnustat, että ”Jeesus on Herra”, ja uskot sydämessäsi, että Jumala herätti hänet kuolleista, niin sinä pelastut. Room. 10:10, ”Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.” Roomalaiskirje 10:13 sanoo, että kaikki, jotka huutavat avuksi Herran nimeä, pelastuvat. |
Arkisto suomennettuihin J.D. Farag'in profetiapäivityksiin vuosilta 2014-17 löytyy osoitteesta: http://nokialainen.blogspot.fi/p/pastori-jd-faragin-profetiapaivityksia.html
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti